توضیحاتی در خصوص تصویر 10 نکته مهم در طراحی تولید محتوای الکترونیک


1-راحتی نصب Installation  (نصب و یا اجرای نرم افزار بصورت خودکار- نصب نرم افزارهای جانبی و فونت های مورد نیاز و ...) 

نرم افزار بتواند بدون مشکل روی سیستم های مختلف اجرا شود.


2-راهنما Help (راهنمای نصب-دفترچه راهنما-راهنما همزمان و ...)

صفحه ای به عنوان راهنمای نرم افزار قرار داده شود یا فیلمی آموزشی برای آموزش نرم افزار شما


3-نوع و میزان تعامل Interactivity (آموزش دو سوی) میزان به کاری و نقش مخاطب در حین انجام آموزش

مخاطب صرفا مانند اسلایدهای پاورپوینت به صفحه رایانه خیره نشود و خودش با حرکت ماوس کاری انجام دهد تا یادگیریش تثبیت گردد.


4-شیوه ارائه تدریس Teaching style (طراحی آموزشی مناسب رعایت توالی در ارائه مطالب و ارتباطی افقی و عمودی مطالب آموزشی و ...) 

یا سناریو تدریس شما


5-صحت محتوای ارائه شده (براساس منبع معرفی گردیده، صحت تایپ، نمودارها و پاسخ تمرینات و آزمایش ها)


6-واسط کاربرUser interface  قالب صفحات و گرافیک مناسب (رنگ و فونت و صدا و موسیقی متناسب-کیفیت تصاویر و فیلم ها و ...)


7-راحتی کاربر User friendly (دستیابی به بخش مورد نظر در کمترین زمان ممکن و امکان کنترل سرعت آموزش و جستجو و چاپ مطالب و ...) 


8-تمرین و آزمون Test (پیش آزمون-آزمون های پایانی-بانک سوالات و نگهداری نتایج تنوع در آزمون چهار گزینه ای-پازل-ارتباطی-جا خالی و ...) 


9-امکانات جانبی Prefer tools مانند کار گاه و آزمایشگاه ، گالری تصاویر و معرفی منابع در صورت نیاز 


10-شناسنامه نرم افزار About 

(تولید کنندگان، مخاطبین نرم افزار، نرم افزارها و سخت افزارها ی مورد نیاز)


این ها نکاتی کلی در جهت ایجاد نرم افزار کمک آموزشی می باشد و باید قبل از شرکت در جشنواره ها ملاک های ارزیابی حتما مرور شود.